Calea Mușchilor sau Hipertrofia Musculară

Ce este hipertrofia musculară?


Hipertrofia este un proces complex de creștere în dimensiune a mușchilor scheletici printr-o stimulare a mărimii celulelor componente. Mărirea masei musculare se obține prin antrenamente specifice, mai precis prin 9 metode diferite de antrenamente cu greutăți.

Sunt 2 factori majori care contribuie la hipertrofie:


1 – Stocarea glicogenului muscular la nivel sarcoplasmatic ( sarcoplasma fiind conținutul semifluid care există între fibrele musculare ).
În acest caz diametrul mușchilor crește, însă nu direct proporțional cu densitatea fibrelor. Hipertrofia sarcoplasmatică sau non – contractilă este specifică culturiștilor.

2 – Mărirea numărului de miofibrile și creșterea dimensiunii porțiunii contractile a mușchilor, sarcomerul.
Hipertrofia contractilă sau miofibrilară este caracterizată printr-o creștere a densității musculare, în timp ce diametrul mușchilor este mai redus decât în cazul hipetrofiei non – contractile. Halterofilii sunt cei care beneficiază, în principal, de această formă de dezvoltare musculară.

Mitul ‘’ trasului de fiare ‘’


Baza antrenamentului de hipertrofie musculară începe cu construcția genetică a fiecărei persoane, cu tipul de corp somatic cu care este echipat – ectomorf, endomorf și mezoform. Mai precis, care particularități ale acestor categorii sunt dominante pentru fiecare om care își dorește o creștere a masei musculare. Cele 3 tipuri somatice corelează aspectul fizic cu metabolismul și cu gradul de predispunere la transformări corporale.
Astfel, tipul ectomorf va avea grăsime puțină, masă musculară redusă, structură osoasă subțire și lungă, articulații mici. Persoana ectomorfă nu va avea o predispoziție nici la depozitarea de grăsime, dar nici pentru creșterea masei musculare, de aceea programul de hipertrofie va fi axat, pe lângă exercițiile fizice personalizate, pe un aport caloric crescut și odihnă între antrenamente.
La polul opus, tipologia endomorfă câștigă rapid în greutate, în special în cantitatea de grăsime. Oasele sunt groase, bazinul și umerii lați, masa musculară este distribuită în partea inferioară a corpului.

Din aceste considerente genetice, dezvoltarea musculară se va realiza prin combinarea de exerciții aerobice cu cele de forță. Accelerarea metabolismului, dieta săracă în carbohidrați și grăsimi sunt factori esențiali în atingerea unui anumit nivel de hipertrofie musculară.
Corpul mezomorf este corpul potrivit pentru dezvoltarea unor mușchi puternici și bine dimensionați. Masa musculară se formează ușor, acumularea de grăsime este limitată, stratul adipos este subțire, umerii sunt lați, șoldurile sunt înguste, iar structura osoasă este medie.
De reținut este că factorii genetici doar predispun către o anumită construcție corporală, însă sunt doar o parte a formulei inteligente pentru o îmbunătățire a aspectului fizic, armonioasă și sănătoasă!
Formarea unor obiceiuri de antrenament, de alimentație, o corectă periodizare a exercițiilor, toate sunt la fel de importante în programul de hipertrofie musculară. De aceea, ‘’ trasul de fiare ‘’ este doar un mit atribuit creșterii masei musculare, iar persoanele care insistă pe ridicarea de greutăți nu se aleg decât cu mușchi ineficient și inestetic dezvoltați și, mai ales, cu probleme legate de ligamente, menisc, hernie de disc, discopatii etc.

Cheia este personalizarea!


Conceptul HUMAN Fitness Clinic este acela de construcție 100% personalizată a programului de antrenamente, indiferent de serviciul ales, inclusiv cel de hipertrofie musculară.
Adaptarea exercițiilor la structura fizică, personalitatea și istoricul medical al fiecărui client, antrenamentele individuale coordonate de către o echipă de specialiști în fitness, kinetoterapie, chiroterapie, nutriție sunt elementele care conduc către o transformare remarcabilă fizică și psihică a fiecărui om care alege să devină membru HUMAN!

De fapt, cum apar mușchii?


Există două componente esențiale necesare creșterii mușchilor.
Stimularea care are loc în timpul contracției musculare sau în timpul exercitării efective a mușchiului. De fiecare dată când se exercită un mușchi, apare contracția. Contracția repetată în timpul unui antrenament cauzează deteriorarea fibrelor musculare interne.
Odată deteriorate, aceste fibre sunt gata de reparații și transmit organismului impulsul de refacere. Aici apare creșterea musculară.
Repararea fibrei musculare începe după antrenament, în timp ce mușchii se află în repaus. Fibrele musculare noi sunt produse pentru a ajuta la înlocuirea celor afectate. Mai multe fibre sunt produse pentru a le compensa cele deteriorate, iar aici se produce creșterea musculară reală.

Sfaturi de urmat!


1 – Nu porni singur pe ‘’ calea mușchilor ‘’ și lasă-te ghidat de un antrenor personal specializat în tehnici de hipertrofie musculară. În caz contrar, riști să nu îți atingi obiectivele propuse și să ai surprize neplăcute legate de accidentări și
declanșarea unor probleme de sănătate pe termen lung.

2 – Mușchii se antrenează doar printr-o stimulare periodică, de aceea perseverența trebuie să fie punctul tău forte, altfel definirea mușchilor va fi una nesemnificativă.

3 – Ai răbdare! Hipertrofia musculară necesită timp, efort fizic dozat inteligent, o dietă bogată în proteine de calitate, de la pudre proteice pe bază de plante, până la cele animale din surse naturale.

4 – Înainte de a urma un program de forță și creștere a masei musculare, consultă medicul pentru a afla dacă ești apt pentru exercițiile cu greutăți.

Important de aflat!


În cadrul Clinicii de Fitness HUMAN, nici un membru HUMAN în devenire, nu va începe un antrenament propriu-zis de hipertrofie musculară fără a trece prin detaliile importante ale unei consultații prealabile.
Consultație de specialitate prin care va putea beneficia de cea mai bună abordare pentru viitoarele antrenamente.
Află, cum se realizează consultația și care sunt avantajele acesteia, aici:
https://humanfitness.ro/servicii/serviciu-hipertrofie-musculara/
Alături de HUMAN Fitness Clinic câștigi nu doar mușchi frumos conturați, ci și un tonus fizic și mental care te vor ajuta să faci față provocărilor vieții de zi cu zi.
DEVINO HUMAN!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *