CELE MAI IMPORTANTE REGULI ÎN ALIMENTAȚIE, CARE FAC CU ADEVĂRAT DIFERENȚA

  1. Întotdeuna începem ziua cu micul dejun, care este consumat în maxim 30 de minute după trezire.
  2. Să avem 3 mese principale și gustări oricâte avem nevoie pentru a nu sta mai mult de 3 ore fără mâncare re (în afara orelor de somn), cu alte cuvinte, mâncăm puțin și des.
  3. Fiecare masă și fiecare gustare să conțină toate grupele de macronutritenți = proteine+carbohidrați +grăsimi.
  4. Cina să fie mai mică din punct de vedere caloric, decât micul dejun sau prânzul.
  5. Pentru cei cu program de noapte, micul dejun este atunci când se trezesc, indiferent de oră, iar cina înainte de culcare, chiar și dimineața.
  6. Să nu uităm de fructe și legume cât mai naturale, pentru a menține un aport sănătos de vitamine, minerale și fitonutrienți.
  7. Apa face parte din alimentația sănătoasă, avem nevoie de 1 litru pentru 25kg de corp, astfel o persoană care cântărește 100kg va avea nevoie de 4 litri/zi.
  8. Mai puțină sare, multe alimente conțin sodiu.
  9. De evitat pe cât se poate zahărul și produsele de orice fel care au zahăr adăugat.
  10. Să consumăm alimente cât mai puțin procesate.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *