Conditie fizica de #Campion

Când vorbim despre un luptător de MMA la nivel competițional, vorbim despre un luptător complet. Asta înseamnă că pe lângă tehnică în mai multe discipline ale sporturilor de contact și un psihic de neclintit, un luptător complet are nevoie de o foarte bună Condiție Fizică. Indiferent cât de bun este un luptător din punct de vedere tehnic, el nu își va putea folosi acele calități dacă nu va avea suficientă energie și forță pentru a duce la bun sfârșit respectivele tehnici.

De multe ori se întâmplă ca un luptător să piardă un meci deoarece el cedează fizic, chiar dacă la începutul meciului este superior adversarului său. Putem lua ca exemplu o mașină cu un motor de 6L și 800 cp:

Mașina este extraordinar de puternică, dar pentru a o putea folosi la capacitate maximă, vom avea nevoie de benzină îndeajuns.

Un luptător de MMA la nivel competițional are nevoie de

  • Forță . Aceasta va crește forța în lovituri, care este extrem de importantă pentru a putea doborî adversarul, dar și forța în lupta corp la corp care va ajuta la tehnicile de lupte sau bjj de exemplu. Viteza de Execuție-Explozie va ajuta un luptător să execute mult mai repede atât loviturile cât și procedeele pe care acesta le va dori pe moment.
  • Viteza de Reacție va ajuta un luptător la partea defensivă, la a fructifica o oportunitate asupra adversarului cât și la a riposta unui atac din partea adversarului.
  • Viteza de Repetiție , se referă la frecvența mișcărilor și va ajuta un luptător să execute loviturile sau mișcările de mai multe ori cât mai repede, fără ca acestea să fie interceptate de către adversar.
  • Anduranța-Rezistența nu este doar importantă dar este obligatorie pentru un luptător de MMA. Aceasta este combustibilul în timpul meciurilor și antrenamentelor care va ajuta luptătorul să își păstreze forța sau viteza pe parcursul întregului meci; atunci când luptătorul cedează fizic va ceda și psihic. Agilitatea ajută un luptător să se miște cu ușurință, să păstreze o formă relaxată, și atunci își va doza eficient energia pe parcursul unui meci.
  • Coordonarea va ajuta un luptător să devină mult mai tehnic, îi va îmbunătăți reflexele ochi-braț-picior.

Așadar, din antrenamentele unui sportiv profesionist, care își dorește să devină profesionist sau cât mai bun, nu trebuie să lipsească aceste antrenamente specifice!

Antrenamentele de condiție fizică fac parte din antrenamentele unui luptător profesionist în mod constant, în paralel cu celelalte discipline cum ar fi : kickbox, bjj, lupte, box, kempo, judo etc.

Aceste antrenamente de condiție fizică trebuie Structurate și Personalizate în funcție de perioada de pregătire a luptătorului. Chiar și în sezonul competițional, antrenamentele de condiție fizică se vor structura în funcție de perioada rămasă până la urmatoarea competiție.

Sugerăm ca antrenamentele să se împartă în minim 3 ședințe pe săptămână în care să se lucreze separat: forța; anduranța-forța pe fond de oboseală; agilitatea-coordonarea și viteza. Aceste antrenamente se vor construi individual pentru luptătorul respectiv.

Aici avem câteva exemple din exercițiile lui Ion Pascu, un luptător de top, exerciții care ajută un luptător să își dezvolte calitățile fizice:

* Schiul – este un aparat care imită schiul real (atât cât se poate pe un aparat static) dar el poate fi folosit de un luptător ca exercițiu pentru a crește anduranța trenului superior. La acest aparat se poate ajusta rezistența, el se poate folosi în antrenament de tip circuit, și atunci va fi introdus 1 minut în timpul circuitului sau separat în runde de 3-5 minute. Deși nu este un aparat primordial este bun pentru a schimba rutina odată la 2 sau la 4 săptămâni .

* Aparat de vâslit ergometru – este un aparat care imită vâslitul, foarte bun pentru antrenamentul cardiovascular, și unul din preferatele lui Ion Pascu, folosit odată pe săptămână, în 3 reprize a câte 5 minute, la intensitate maximă.

* Exercițiu de Agilitate la Scăriță: Acest exercițiu ajută un luptător pentru o deplasare mai bună și mai lejeră în ring, se va coordona și cu brațele pentru a îmbunătăți coordonarea braț-picior. Îl folosesc în antrenamentele lui Ion Pascu odată pe săptămână, în 6 reprize de tip circuit.

* Lovituri la Sac, cu rezistență la brâu -acest exercițiu este pentru agilitate în luptă, anduranță-forță pe fond de oboseală. Îl folosesc în antrenamentele lui Ion Pascu odată pe săptămână, în antrenamentele de tip circuit.

Cum spuneam de la inceput, condiția fizică este obligatorie pentru un sportiv de performanță. Cu cât aceste antrenamente devin mai complexe și sunt mai specifice fiecărui luptător, cu atât mai mult se va îmbunătăți performanța sportivului. Foarte important, să nu uităm că Recuperarea face parte din condiția fizică a fiecărui sportiv. Așadar, se vor urmări capacitatea și restul antrenamentelor pe care sportivul le are în program pentru a nu ajunge la supraantrenament și accidentări, care intervin mult mai des și mai ușor în cazul sportivilor care nu au o recuperare adecvată.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *