Fitness Rebounding – antrenorul sistemului limfatic

Limfa, sângele alb, baza sistemului tău imunitar!

Limfa este, după sânge, cel mai important fluid al organismului nostru, fiind responsabilă pentru reglarea sistemului imunitar și pentru curățarea toxinelor din fiecare celulă a corpului. 

Limfa sau sângele alb curge printr-un sistem limfatic care este paralel cu sistemul sangvin. 

Acesta include o rețea de ganglioni și noduli limfatici, capilare și vase limfatice, splina, timusul, amigdalele și adenoidele.

Ganglionii limfatici sunt plasați strategic în jurul corpului. Aceștia produc limfocite, care filtrează substanțe nocive din lichidul limfatic și le distrug înainte de a ajunge în sânge. Nodulii limfatici se găsesc în tractul respirator superior, în tractul urinar și în intestinul subțire.

Capilarele și vasele limfatice ajută la transportul lichidului în jurul corpului, cu supape pentru a preveni curgerea înapoi.

Splina  este un organ situat deasupra rinichiului stâng, care filtrează și depozitează sânge. Deși este posibil să trăim fără splină, persoana va fi mai predispusă la infecții. Timusul este o glandă situată deasupra inimii. Protejează organismul împotriva autoimunității prin stocarea celulelor albe din sânge,numite limfocite.

Amigdalele sunt un grup de celule limfatice din faringe și oferă o linie de apărare împotriva elementelor nedorite care intră în gură, iar adenoizii se găsesc în spatele cavității nazale, dar în general, se micșorează și dispar până la vârsta adultă.

Fitnessul – agentul numărul I de curățare a limfei! 

Dacă sistemul limfatic este un centru de reciclare a celulelor reziduale ale organismului, exercițiile de fitness ( și, în general, mișcarea ) pot deveni adevărați agenți de colectare și debarasare ai toxinelor, în special atunci când pe traseul limfatic se produc congestionări și blocaje la nivelul celor peste 300 de ganglioni limfatici. 

Atunci când nu ne mișcăm în mod regulat este perturbat fluxul normal al limfei, toxinele rămânând în corp, inclusiv la nivelul mușchilor, stare cunoscută sub numele de hipoxie sau lipsa de oxigen de la nivelul celulelor și al țesuturilor. 

Este demonstrat științific și medical faptul că oamenii sedentari sunt cei mai predispuși bolilor limfatice, în special cancerului ganglionar și afecțiunilor datorate transportului deficitar al limfocitelor – celulele albe – în organism. 
Beneficiile fitnessului asupra curgerii optime a limfei prin corpul nostru sunt valoroase prin:

– stimularea aportului de oxigen și astfel îmbunătățirea circulației sângelui și a limfei la nivel intercelular și reducerea bolilor musculare la debut

-reducerea retenției de apă din organism, favorizând creșterea densității musculare

– accelerarea eliminării toxinelor, stimulând procesul de slăbire

– întărirea imunității prin reglarea producției de anticorpi de către ganglionii limfatici 

– reducerea oboselii cronice și a anxietății 

– diminuarea edemelor posttraumatice și postoperatorii, prin drenarea proteinelor, mai ales în cazul bolnavilor de cancer

– menținerea gradului optim de vâscozitate a sângelui și distribuirea acestuia acolo unde este necesar în momente diferite. De exemplu, în timpul exercițiilor fizice sau după masă

– creșterea absorbției lipidelor din intestinul subțire, pentru o digestie ușoară

Rebounder – terapia cu mini trambulina!

Credeați că trambulina este numai pentru copii?

REBOUNDING sau antrenamentele  de fitness cu mini trambuline sunt un mod distractiv și extrem de eficient pentru a pune limfa în mișcare cu ajutorul săriturilor. 

Este o terapie adesea folosită și pentru a-i ajuta pe sportivii de performanță să își vindece mai ușor leziunile musculare și articulare.

De ce sunt recomandate săriturile la trambulina rebounder?

Pentru că atunci când organismul se mișcă împotriva gravitației, întreg sistemul limfatic este stimulat pentru a transporta în mod corect fluidul limfatic și a se realiza detoxifierea celulară. 

Este atât de simplu să oferim energie organismului, deoarece mișcarea la trambulină generează 3 forțe : accelerația, rezistența gravitațională și decelerarea. 

Exercițiile sunt ușor de adaptat, de la începători, la avansați.

Forța gravitațională fluctuează constant. În partea superioară a sarcinii, forța G este zero și corpul devine fără greutate pentru o fracțiune de secundă. 

În partea inferioară a sarcinii, forța G se dublează, oferind stimularea celulară și musculară.

Versatilitatea trambulinei permite ca noi modele de mișcare să fie dezvoltate și explorate în mod constant.

Este potrivit antrenamentul fitness rebounding pentru tine?

Dacă ești deja activ, trambulina poate fi adăugată în rutina ta de fitness, pentru un plus de activitate cardiovasculară și pentru prevenirea repetării unor leziuni, în caz că te afli într-o perioadă de recuperare.

Dacă nu ești obișnuit cu activitatea fizică, aspectul distractiv al folosirii acestei terapii poate fi stimulentul necesar pentru a renunța la stilul de viață sedentar.

Poți face o varietate de exerciții dinamice, de salturi, la lovituri în aer, squats ( exerciții pentru musculatura  picioarelor ), rotații. 

Intervalele dintre sărituri pot fi folosite pentru a lucrul cu greutățile elastice și de mână.

Antrenamentul de fitness la trambulină are un impact redus asupra articulațiilor.

La revenirea din salt, rebound-ul absoarbe și scade presiunea susținută de articulații.

Ceea ce este extrem de important pentru reducerea excesului de leziuni adesea asociate cu alergarea. 

Includerea trambulinei în planul de fitness aduce pe lângă drenajul limfatic și pierderea în greutate și o îmbunătățire a coordonării și a atenției prin efectuarea de mișcări multidirecționale.

Dacă drenajul limfatic prin masaj  este contraindicat persoanelor cu inflamații acute, tromboze, tumori maligne, probleme ale pielii, afecțiuni cardiace și tiroidiene, exercițiile de fitness la trambulină sunt recomandate și în cazul afecțiunilor amintite, însă doar sub stricta coordonare și supraveghere a unui antrenor personal. 

De asemenea, supraviețuitorii cancerului sunt încurajați să urmeze terapia Rebounding, pentru a fi activi fizic fără a suferi dureri sau răniri care ar putea declanșa sau exacerba o inflamație de tip limfedem ( acumulare de lichid limfatic în țesuturi ) un posibil efect secundar al tratamentului pentru cancer.

Atenționări!

Nu se consumă alimente cu cel puțin o oră înainte de antrenament!

Deși exercițiile se pot efectua și desculț, pentru începători și pentru cei cu glezne slabe, purtarea de încălțăminte sport este necesară!

Întotdeauna alege să lucrezi alături de un antrenor specializat în această arie a fitnessului! 

Acum, e timpul să începi să te miști în salturi! 


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *