Kickboxing – când viața îți oferă o pereche de mănuși, lovește!

Kickboxingul este o combinație de arte marțiale și lupte sportive în poziție verticală, care utilizează lovituri cu mâinile și cu picioarele, preluate din karate.ul japonez, boxul Muay thailandez  și boxul clasic. 

Poate fi practicat  în scop de autoapărare, asociat antrenamentului de fitness și antistres sau ca și sport de contact. 

Kickboxingul japonez își are originile în anii 1960, iar cel american a apărut la începutul anilor 1970.

În România a devenit un sport popular și apreciat pentru felul în care construiește abilități fizice și caractere puternice.

Kickboxingul – dă viață eroului din tine!

Îți plac sporturile de contact sau pur și simplu vrei să înveți tehnici de luptă și de  autoapărare?

Atunci kickboxingul îți oferă această posibilitate, prin antrenamentele la sac și la palmare, care imită lupta corp la corp, fără a exista un risc de accidentare.

Mai mult, cu fiecare serie de lovituri, cu pumnii și cu picioarele, încrederea în forțele proprii va crește direct proporțional cu puterea fizică și cu gradul de coordonare și de control asupra corpului tău. 

În timp, îți vei disciplina mintea și corpul și vei găsi balanța corectă între a fi defensiv și combativ, ceea ce te va ajuta, cu siguranță, în viața de zi cu zi, profesională și personală.

Deși mulți îl consideră un sport agresiv, pentru bărbații cu exces de testosteron ori pentru luptătorii profesioniști, kickboxingul poate fi practicat în egală măsură de către oameni de vârste diferite și cu ocupații diverse, de la profesori și IT.iști, la cântăreți, contabili sau avocați. 

Este și cazul celebrei jurnaliste britanice HAYLEY CAMPBELL, căreia acest sport i-a schimbat mentalitatea și stilul de viață, aceasta mărturisind  într-un interviu la BBC : 

‘’ Nu mă simt mai prezentă în nici un alt moment, decât atunci când boxez.

 Cât despre prejudecata agresivității acestui sport, nimeni nu îți va strânge mâna cu mai multă grijă decât un luptător de kickboxing, pentru că știe câtă forță are și de ce este capabil. ‘’

Kickboxingul – o armă eficientă în lupta cu stresul, anxietatea și depresia

Cu toții simțim efectele negative ale stresului, pentru că ‘’ boala secolului ‘’ ne afectează metabolismul, ne tulbură somnul și ne predispune la numeroase disfuncționalități fizice și psihice. 

Antrenamentele de kickboxing ajută la  eliberarea unui număr mare de endorfine 

( neurotransmițători ai stării de bine ) în sânge și astfel la o detensionare fizică, psihică și, după ultimele cercetării medicale, chiar la o decontractare a lanțului de ADN care se ‘’ strânge ‘’, în urma expunerii la diverși factori de stres ( chimici, fizici, emoționali ).

Pentru persoanele care suferă de anxietate și de depresie, acest sport le va ajuta să își depășească temerile, să își recapete încrederea în sine, să fie capabili de a lua decizii sănătoase, în timp util.

De asemenea, tehnicile de luptă vor dezvolta o respirație corectă, printr-o expirare a energiei negative și o inspirare a unui suflu de energie vitală. 

Iar focusarea pe eschive și lovituri va activa lobul frontal al creierului (‘’ centrul matriței neuronale din creier, lăcașul inspirației și al puterii de concentrare pentru crearea realității imediate. ‘’ – JOE DISPENZA , specialist în neuroștiințe ) și va muta atenția celor care suferă de angoase, fobii și episoade de furie, de la motivele care stau la baza acestora.

De multe ori, rutina antrenamentelor de fitness duce la o scădere a motivației de a mai merge la sală.

Aici, pot interveni tehnicile versatile, provocatoare și antiplictiseală ale kickboxingului.

Includerea  kickboxingului în programul de fitness aduce avantaje fizice remarcabile: 

– o îmbunătățire a frecvenței cardiace prin impunerea unui ritm cardiac optim de 85% 

– arderea rapidă de calorii ( până la 600 pe oră ) și accelerarea metabolismului, astfel procesul de slăbire fiind unul sănătos.

– creșterea masei musculare la nivelul membrelor inferioare, prin loviturile alternative de picior, la sac sau la palmare. Și întărirea musculaturii trunchiului superior atunci când sunt aplicate loviturile cu pumnii.

– pozițiile specifice de gardă, săriturile, jocul de picioare, vor aduce corpului un plus de flexibilitate și de echilibru.

Și pentru că puterea exemplului personal este cea care dă viață oricăror argumente tehnice în favoarea acestui minunat sport, povestea jurnalistei, scriitoarei și omului de radio HAYLEY CAMPBELL  este una fascinantă.

Poți  asculta, aici https://www.bbc.co.uk/sounds/play/b08bzl92,  cum întâlnirea cu CRISTI STRAVA – creatorul conceptului HUMAN Fitness Clinic – și kickboxul i-au schimbat viața în bine, într-un mod în care nu s-ar fi așteptat. 

Iar dacă vrei să experimentezi și tu beneficiile antrenamentelor distractive și antistress, te așteptăm la Clinica de Fitness HUMAN – Bd.ul Unirii, nr.65, sector 3, București.

De asemenea, te invităm să ne urmărești pe: 
– Facebook  https://www.facebook.com/humanfitnessclinic/ 

– Instagram  https://www.instagram.com/humanfitnessclinic/

– You Tube  https://www.youtube.com/channel/UCaapP2KkuRABg7dFbVYpZ5w

– Linkedin    https://www.linkedin.com/company/human-fitness-clinic/

Pentru că la HUMAN Fitness Clinic găsești mai mult decât fitness! 



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *