Tu cum ai grijă de TINE?

Suntem cu toții obișnuiți în a face anumite verificări periodice la mașină sau la casă, însă mai puțin nouă înșine, corpului nostru.

De ce? Pentru că de cele mai multe ori timpul, serviciul sau grijile personale ne împiedică să privim lucrurile în profunzime, atunci când vine vorba de îngrijirea adecvată a propriei persoane. Amânăm constant această preocupare, până când ajungem să ne îmbolnăvim…

Sănătatea pe termen lung (nu pentru o lună, două…) este o rețetă care se prescrie gratis de către fiecare dintre noi, începând de la grija față de noi înșine. Îngrijirea înseamnă echilibrul între o alimentație echilibrată, mișcare fizică constantă și o minte cu gândire sănătoasă. De asemenea, menținerea unei posturi corecte contribuie la funcționarea corectă a întregului organism, ducând astfel, la o viață fără dureri sau kilograme în plus.

Mai există și situația în care ajungem de multe ori să ne preocupe, doar aspectul pur estetic al corpului nostru și mai puțin cel corect funcțional.

Cum poți fi verifica postura corectă a corpului tău?

Foarte simplu, privindu-te din profil în oglindă, stând în poziție verticală, ușor relaxat(ă) se poate observa, dacă ai dobândit un obicei de postură incorectă.

A doua variantă e ușor de recunoscut prin orice durere articulară care te supără. Acest lucru îți va indica în mod direct faptul că undeva o poziție a oaselor/vertebrelor nu e corectă și că e momentul să apelezi la un specialist, care îți va recomanda ce tip de mișcare va fi indicat în cazul tău.

Trăim o perioadă în care tot mai multe persoane tinere se plâng de dureri articulare sau kilograme în plus. Mișcarea regulată, realizată corect, completată și de o alimentație sănătoasă reprezintă o soluție sigură, în ambele cazuri.

Se poate ajunge printr-un antrenament personalizat nevoilor tale funcționale să renunți la multe pastile sau tratamente adjuvante și să îți redobândești echilibrului funcțional al corpului.

Să începem așadar să ne pese de noi înșine mai mult și să includem mișcarea ca obicei, dacă nu zilnic, cel puțin săptămânal!

De ce să facem exerciții fizice?

Mișcarea are efect anti-stres – deoarece în timpul unui antrenament intensiv corpul nostru secretă endorfine, hormonii care ne dau acea stare de bine. Sportul te ajută să te concentrezi pe mișcări și efort, lucru care îți distrage atenția de la grijile exagerate, fiind chiar indicat ca terapie în caz de anxietate sau depresie. Există antrenamente care te ajută să îți focusezi toate emoțiile negative pe exerciții speciale, acest lucru având efect terapeutic, de vindecare și eliberare.

Mișcarea îți oferă energie – chiar dacă se consumă energie în timpul antrenamentelor și mișcărilor regulate, acest lucru funcționează și invers, pentru că pe termen lung o să primești energie, ca urmare a creșterii fluxului sangvin către organe. O să simți o revitalizare a întregului organism și o rezistență fizică tot mai mare.

Mișcarea sporește inteligența pare de necrezut, dar sportul ajută la transportul substanțelor necesare creierului și la o oxigenare corespunzătoare, aceste lucruri contribuind la o mai bună funcționare a acestuia.

Mișcarea ne păzește de BOLI – pentru că sistemul nostru imunitar se va activa și se va îmbunătăți, putem preveni apariția unor boli ca cele cardio-vasculare, diabet sau osteoporoză. 

Mișcarea poate da un somn odihnitor – mai ales persoanelor care au un stil de viață sedentar datorită jobului și se confruntă cu probleme de somn. Mișcarea făcută după masă sau seara devreme poate contribui la un somn mai liniștit, deoarece în timpul activității fizice, temperatura corpului va crește și va stimula activitatea inimii, creierului și a mușchilor; după ce aceasta va coborî, se va instala  o stare de relaxare în întregul corp, care va duce cu siguranță, la un somn mai liniștit.

Kilograme mai puține – indiferent dacă faci mișcare în casă, în aer liber sau la sala de fitness, mișcarea îți va garanta cu siguranță arderea caloriilor.

Acestea sunt doar câteva dintre motivele pentru care e foarte indicat să te îngrijești și de tine, mai mult ca de orice alt lucru de pe planetă și să începi să faci mișcare.

Este foarte important să începem un program de exerciții intensive, doar atunci când am rezolvat problemele de postură incorectă, indiferent la ce parte a corpului există. Acest lucru se poate face doar sub îndumarea specialiștilor kinetoterapeuți, care îți vor recomanda tehnici și terapii de mișcare ușoară, pentru a-ți corecta aliniamentul natural corespunzător al corpului tău.

Așa că… alege să îți faci o evaluare a corpului tău, alege să lupți cu disfuncționalitățile corpului tău, cu kilogramele în plus, alege un stil de viață mai sănătos!

O veche vorbă românească spune să nu lași pe mâine ceea ce poți face chiar de azi!

Începe să ai GRIJĂ DE TINE, alege să faci mișcare, începând de azi!!



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *